Ekim 25, 2006

bitter sweet

super bir deyimdir (deyim midir? herhalde kelime ciftidir desek daha dogru) bitter sweet. turkcede boyle bir kelime cifti dusundum de aklima acisiyla tatlisiyla bir suru klise geldi, vazgectim hemen. bakalim nelere bitter sweet denir; bitter sweet denince aklimiza ne gelir?

- the verve sarkisi gelir. nim nim ni rim niim niimm... sonra istersek daha bir suru sarki da gelebilir ama bir tanesi yeter.

- bir takim bitkilerin tadi gelebilir.

- bes yildir yasadigin yerden, calistigin gruptan ayrilacak olmanin 'bitter', cok istedigin bir ise baslayacak olmanin 'sweet' tadi gelebilir. bugun ozellikle bu geldi aklima; hatta bunu yazmak icin basligi bitter sweet yaptim.

bugun bes yillik patronumla, ki kendisi ayni zamanda dunyada en cok sevdigim insanlardan biridir, yillik performans degerlendirmesi toplantisina girerken aklimda bu iki kelime vardi. bana "tabii ki senin performansindan cok memnunuz, o yuzden gecmisi konusmayacagiz bile sen bize gelecekten, planlarindan haber ver" derken de aklimdaki iki kelime bitter sweet idi. yilbasinda gruptan o cok istedigim is icin ayrilmis olacagimi ona soyledigimde bu kez onun soyledigi iki kelime bitter sweet oldu.

dave, patronum, birlikte raki ictigim ilk hollandalidir. sanirim hollandaya gelisimin ilk haftasonunda icmistik. ben pisirdim, birlikte ictik. daha sonra cicek pasaji'nda ictik, nevizade'de ictik, hamdi'de bile ictik dave'le raki.

ben birlikte calismayi sevdigim, cok sevdigim icin zaman zaman nefret de ettigim uc guzel adamdan biriyle bugun resmi olarak yollarimi ayirdim. bu uc adam icin kadeh kaldiracagim ilk firsatta. "belki hayatimda bu adamlardan bir dorduncusu olmayacak" diye dusunerek onlardan ayri oldugum icin 'bitter'; mutlu bir baslangicta oldugum icin 'sweet' olacagim. dunyanin en bitter sweet ickisi olan raki olacak tabii ki kalkan kadehte.

1 Comments:

Blogger Doruk said...

Çok sevindim çok. Hayırlı olsun, herşey tam da istediğiniz gibi olsun:)

Ekim 26, 2006 2:22 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home