Mart 19, 2007

temb

size de oluyordur, simdi hic saklamayin , insan basladigi cumleyi bile bitirmek istemez de boyle basliktaki gibi iki harfini eksik birakiverir. tembellik degil bu aslinda ama ne diyecegimi bulmaya cok usendigim icin tembel deyip geceyim simdilik; yazinin sonuna dogru belki siz bulursunuz?

buraya son yazdigimdan beri yazmakla alakali toplam aktivitemde gozle gorulur bir artis oldu. bu gozle gorulur artis ekseriyetle zevzeklik olarak zuhur ettiginden baska bir mecrada olmalari ehvendir. sorun su ki ancak yazmaya ihtiyacim oldugunda yazar hale geliyorum. bu da cok cisi gelince buldugu ilk duvarin dibine yanasmak gibi bir ariza yaratiyor. evet o da rahatlatiyor ama insan evinin rahatliginda isemeyi de ozluyor be kardes.

simdi bakalim sorun neymis, neredeymis: birincisi sagda solda surtmemek gerek cok fazla. evine ne kadar yakin olursan evinin imkanlarindan faydalanma olasiligin da o kadar artar. evinde, genis vakitlerde cok guzel hazirlanabilirsin her sey icin. bu arada iseme ornegi verdim ya az evvel, simdi illa tuvalet analojisi kurmam gerekiyormus gibi hissetmiyorsun degil mi? biliyordum oyle hissetmeyecegini, kaplansin!

ne diyordum; hazirlanmak lazim geliyor bazen. daha dogrusu hazirlanarak yazilmis seylerle hazirlanmadan yazilmis seyler arasinda bir fark oluyor. iyi veya kotu diyemem. nasil ki masayi donatip uzun uzun icilen rakidan da domates kasasi uzerinde yumruk mezesiyle cekilmis bir kadehten de alinacak keyif varsa bu da oyledir. demek istedigim bir digerinin yerini tutmuyor. bak cok sacma ama nereye gelecegim simdi: oulipoyu sevdigimi soylemistim gecenlerde. bunun nedenlerinden biri de herhalde bir sablon sunabilmesidir. sunulan sablon bir degil elbette, ama bir sablon olunca insan icini doldurmayi her zamana yayabilir gibi geliyor. bu sayede elinde hem hizlica calisabilecegin hem de sonucundan memnun kalabilecegin bir arac oluyor. 'kisitlanmis yazi'nin en esnek formu olan sozluk isini de biraz bu yuzden seviyorum sanirim.

bir yere varmadi farkindaysan, bunca okudugunla kaldin. keske ucunu bir yere baglayabilecek kadar uzerinde dusunebilseydim ama bir baska sefere artik.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home